3ds Max – ustawienie V-Ray jako silnika renderującego
Problem
Problem z V-ray. Proszę o pomoc.
Wyskakują komunikaty o konwertowaniu plików do Arnolda za
KAŻDYM razem jak otwierany jest jakiś plik zrobiony przez kogoś w V-rayu.
Nie wczytują się materiały, nie można stworzyć nowych
v-rayowskich materiałów.
Jak rozwiązać ten problem?
Rozwiązanie
Najprawdopodobniej jest ustawiony silnik renderujący Arnold jako
domyślne rozwiązanie.
Materiały i ustawienia scen V-Ray nie są „w pełni” kompatybilne z innymi
silnikami renderującymi np. z Arnoldem.
Program ‘stara się’ przetłumaczyć to wszystko na zrozumiały dla niego
język – w tym wypadku na Arnold – tak, żeby wszystko działało.
Jeżeli używamy silnika V-Ray jako rozwiązania do renderowania to
najlepiej ustawić go jako rozwiązanie domyślne.
Wchodzimy w Render Setup (F10) i w zakładce Common
zjeżdżamy na dół okna do rolety Assign Renderer:
Rozwijamy ustawienie Production: i wybieramy odpowiedni
dla nas silnik renderujący np. V-Ray 6
Odblokowujemy kłódkę i również dla Material Editor: możemy
ustawić sobie rozwiązanie V-Ray 6. Na koniec możemy wybrać opcję
zapisania ustawień jako domyślnych klikając: Save As Defaults
Zostaniemy poinformowani o zapisaniu ustawień Defaults Saved.
Na górze okna Render Setup będziemy mieli zmienione ustawienie Renderer:
V-Ray 6.
Również sama nazwa okna ustawień będzie odpowiednio podpisana: Render
Setup: V-Ray 6