płaszczyzna tnąca w punkcie kamery

Wróć

Problem

czy można wyłączyć płaszczyznę tnącą w punkcie kamery

Rozwiązanie

W widoku perspektywicznym standardowo występuje płaszczyzna cięcia w punkcie kamery (zmienna systemowa VIEWMODE = 1 jest to zmienna tylko do odczytu).  Przełączenie tej zmiennej na wartość 0, czyli brak płaszczyzny tnącej w punkcie kamery jest programowo zablokowane. Wyłączenie tej płaszczyzny powodowałoby wyświetlanie całego modelu niezależnie od położenia kamery, tym samym część modelu znajdującego się za punktem kamery byłby wyświetlany w perspektywie „odwrotnej”

Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.