błąd w końcówce renderingu podczas przed lub po Clean Up

Wróć

Problem

  Witam,
Załączony błąd zgłoszony przez mental ray pojawia się przy podnoszeniu wartości :

Sample per Pixel powyżej ¼ / 1,0
Spatial kontrast poniżej 1,0

Reflections / Refractions
Max trace Depth powyżej wartości 3,0
Max reflection powyżej wartości 1,0
Max Refractions powyżej wartości 3

Final Gather ustawiony na:
Final Gather point density 0,1
Rays per FG 1
Interpolate 30
Co wyklucza błędy przy samym FG / błąd miał także miejsce przy wyłączonym FG

Zaznaczam że cienie ustawione na „segments” , Drzewo BSP na (BSP2)
Statystyki sceny podają
17 320 689 Polys
28 374 025 Verts

Przy bardzo małych scenach tego typu błędy nie pojawiały się wcześniej, błędy mental ray zaczął zgłaszać po dodaniu drzew i innych złożonych elementów sceny. Na forach autodesk itp. Odnalazłem informacje, że przy dużych scenach mental ray ma problemy z opróżnianiem pamięci i należy porcjować dane zmniejszając Bucket Size oraz przenosząc elementy sceny do instancji oraz Proxy – co też uczyniłem. Po testach wielu scen wychodzi na to, że przy wyższych ustawieniach jakości max/ mental ray nie radzi sobie z tak złożoną geometrią. Ważna uwaga ( błąd zgłasza najczęściej w połowie procesu renderingu lub też nawet po jego zakończeniu tuż przed procesem Clean up…)

Rozwiązanie

 Błędy na tym etapie powodowane są najczęściej przez:

1) niepoprawną geometrię 3D zaimportowaną z innej aplikacji – rozwiązaniem jest czasem wykonanie MERGE całego modelu do nowego pliku.

2) problem z Foliage – celem sprawdzenia najlepiej na skopiowanych pliku je usunąć i wykonać test.

3)problem z pluginem wykorzystywanym do renderingu konkretnego elementu sceny jak np. obiekty RPC, obiekty wykonywane przez generatory IVY)  W przypadku RPC można spróbować przeinstalować plugin na problemowym stanowisku. Jeśli to nie pomoże należy spróbować go w ogóle odinstalować, usuwając najpierw wszystkie obiekty RPC ze sceny. Po usunięciu obiektów RPC z modelu i odinstalowaniu pluginu można ponownie zapisać model w nowym pliku i wykonać próbę rendering. Jeśli nastąpi wyraźna poprawa to ponownie zainstalować plugin sprawdzając po tym kroku jak zachowa się program. Jeśli dobrze to należy po koleii dodawać poszczególne obiekty RPC za każdym razem sprawdzając czy problem się nie pojawił ponownie.

4) problem z uszkodzonymi bądź niezgodnymi z rendererem materiałami. Można nadać na wszystko jeden podstawowy materiał typowy dla wybranego do wizualizacji renderera i  sprawdzić jak szybko będzie odbywał się rendering. Jeśli nastąpi poprawa to można zakładać że jeden z wcześniej zastosowanych materiałów był uszkodzony i może się stać konieczne ponownie stopniowe nadawanie materiałów poszczególnych z ciągłym sprawdzaniem wpływu dodanych materiałów na czas renderingu. 

5) Można również poprzez Asset Tracking sprawdzić poprawne zlokalizowanie poszczególnych plików danego modelu i w razie potrzeby dokonać potrzebnych zmian i aktualizacji.

6) Przy bardzo złozonych geometriach można stosować modyfikatory ProOptimizer pamiętać o późniejszej konwersji na EP celem utrwalenia optymalizacji

 

Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.