Największe w Polsce bezpłatne warsztaty komputerowe Revit Online | 25 – 27 listopada 2024 Zarezerwuj swoje mijesce już dziś!

Nowa era współpracy Klient – PROCAD – Autodesk!

Ponad 30 lat doświadczenia, wiedza i wsparcie eksperckie – oto PROCAD, Twój zaufany partner w biznesie!

Od 16 września 2024 Autodesk wprowadza na terenie Europy nowy ogólnoświatowy model transakcyjny, którego celem jest usprawnienie zakupów subskrypcji.

Czy to zmienia coś w naszych relacjach? Nie, nic się nie zmieniPROCAD nadal będzie Twoim niezawodnym partnerem i doradcą w zakresie wyboru odpowiednich produktów, wsparcia technicznego, szkoleń, wdrożeń i nie tylko!

Nadal będziesz mógł korzystać z fachowej wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów jednocześnie mając wygodny dostęp do zarządzania swoim oprogramowaniem.

Zespół PROCAD wciąż będzie zapewniał Ci fachowe wsparcie na każdym etapie, zakupu i wdrożenia udzielając porad i wskazówek – tak jak do tej pory. Naszym priorytetem jest zrozumienie Twoich potrzeb i dostarczanie idealnie dostosowanych rozwiązań.

Nowy proces zakupowy:


Co się zmienia?

Proces ofertowania pozostanie bez zmian i obsługiwany będzie jak dotychczas przez PROCAD. Jedyną zmianą będzie ostatni etap zamawiania i płatności, który będzie realizowany bezpośrednio pomiędzy odbiorcą a firmą Autodesk. Co to oznacza? Po uzgodnieniu wszystkich szczegółów z PROCAD i otrzymaniu wycen z systemu Autodesk klient zostanie poproszony o płatność przy użyciu jednej z kilku dostępnych metod t.j. przelew, płatność kartą, PayPal. Wszystkie faktury i rachunki będą wystawiane przez Centrum Rozliczeniowe Autodesk w Irlandii.

Jak się przygotować?

Aby dostosować się do nadchodzących zmian, należy dodać Autodesk jako kwalifikowanego dostawcę w swoich systemach zaopatrzenia. Zachęcamy do skontaktowania się z opiekunem handlowym w PROCAD, żeby możliwie usprawnić ten proces. Niezbędne dokumenty można pobrać tutaj: Informacja o dostawcy | Informacje bankowe

Aby otrzymać fakturę VAT firmy, które nie posiadają europejskiego nr NIP powinny złożyć stosowny wniosek w urzędzie skarbowym właściwym dla miejsca rejestracji podatnika VAT. Proces ten może być czasochłonny, dlatego warto pomyśleć o tym już teraz. Szczegóły składania wniosku znajdziesz tutaj

PROCAD pozostaje odpowiedzialny za wszystkie działania przed- i posprzedażowe, w tym za szkolenia, wdrożenia i wsparcie techniczne zgodnie z tymi samymi, znanymi już procesami, do których jesteście Państwo przyzwyczajeni. 

Pobierz ulotkę informacyjną

Masz pytania lub wątpliwości – skontaktuj się z nami: +48 22 201 91 56

Wciąż masz pytania lub wątpliwości dotyczące nadchodzących zmian?
Zapisz się na nasz webinar i weź udział w sesji Q&A

Data: 23 lipca – start godzina 10:00


FAQ – wszystko, co musisz wiedzieć o nadchodzących zmianach.

1.   Jakie zmiany zostaną wdrożone w ramach dostarczania subskrypcji Autodesk i dlaczego?

W dniu 8 lipca dotarła do Państwa informacja o zmianach w dostawie oprogramowania wysłana bezpośrednio przez producenta. PROCAD nadal pozostaje Państwa Partnerem. Jedyna zmiana dotyczy procesu płatności za oprogramowanie Autodesk – od teraz płatność będzie dokonywana bezpośrednio firmie Autodesk, a nie PROCAD.

Nowy proces ma trzy podstawowe korzyści: szybki i uproszczony dostęp do oprogramowania i usług dostosowanych do potrzeb Klienta, stałe ceny niezależnie od sposobu zakupu, możliwości samoobsługi zapewniające dodatkową kontrolę i wygodę.


2.   Od kiedy rusza nowy model transakcyjny?

Nowy model transakcyjny zostanie wdrożony w dniu 16 września 2024 r.


3.   Jakie produkty obejmie?

Nowy model transakcyjny dotyczy wszystkich subskrypcji z wyjątkiem bardzo zaawansowanych systemów takich jak Autodesk Moldflow.



4.   W jaki sposób będzie przebiegał proces ofertowania, złożenia zamówienia i płatności?

Obecne relacje PROCAD – Klient nie ulegną zmianie, a nasz Zespół pomoże w przejściu na nowy model. PROCAD nadal pozostaje Państwa głównym kontaktem. Proces ofertowania, konfigurowanie produktów, wsparcie przed i posprzedażowe, doradztwo i wdrożenia nadal będą po stronie PROCAD. Różnica polega w płatnościach, które od 16 września będą realizowane bezpośrednio na konto firmy Autodesk.

W praktyce ostatni etap zamawiania i płatności za subskrypcje będzie od teraz prowadzony bezpośrednio pomiędzy Odbiorcą a firmą Autodesk. Po uzgodnieniu wszystkich szczegółów z Partnerem i otrzymaniu wyceny z systemu Autodesk klient zostanie poproszony o płatność przy użyciu jednej z kilku dostępnych metod t.j. przelew, karta kredytowa, PayPal, Direct Debit.


5.   Czy nowy system transakcyjny wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Nie, nowy system transakcyjny nie wiąże się w żaden sposób z dodatkowymi kosztami/opłatami po stronie Klienta.


6.   Jak klienci powinni przygotować się do tej zmiany?

Zmiana oznacza, że wszelkie faktury i rachunki będą wystawiane przez Centrum Rozliczeniowe Autodesk w Irlandii. W związku z tym prosimy o wpisanie firmy Autodesk jako kwalifikowanego dostawcę oprogramowania. Niezbędne dokumenty można pobrać tutaj: Informacja o dostawcy | Informacje bankowe

Aby otrzymać fakturę VAT firmy, które nie posiadają europejskiego nr NIP powinny złożyć stosowny wniosek w urzędzie skarbowym właściwym dla miejsca rejestracji podatnika VAT. Proces ten może być czasochłonny, dlatego warto pomyśleć o tym już teraz. Szczegóły składania wniosku znajdziesz tutaj


7.   Czy nowy model wpłynie na obecnych subskrybentów?

Odnowienia istniejących subskrypcji wygasających przed 16 września 2024 r. będą realizowane przez PROCAD zgodnie z obecnymi zasadami. Wszelkie oczekujące odnowienia wygasające w terminie do 15 grudnia 2024 r. można odnowić wcześniej wg starego procesu.
Od 16 września 2024 wszelkie zakupy (odnowienia i nowe subskrypcje) będą realizowane wg nowego modelu sprzedaży.


8.   Czy rola dotychczasowego Partnera i relacje z klientami ulegną zmianie?

Nie, nowy system transakcyjny nie wpływa w żaden sposób na relacje PROCAD – Klient.


9.   Co zmieni się w zakresie szkoleń, wsparcia technicznego, doradztwa i wdrożeń?

PROCAD pozostaje odpowiedzialny za wszystkie działania przed i posprzedażowe, w tym za szkolenia, doradztwo, wdrożenia i wsparcie techniczne zgodnie z tymi samymi, znanymi już zasadami, do których jesteście Państwo przyzwyczajeni. 


10.   Czy nowy system wpłynie na inne produkty oferowane przez PROCAD?

Nowy system transakcyjny nie ma wpływu na sprzęt komputerowy i oprogramowanie innych firm niż Autodesk oraz wszelkie usługi.


Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.